Hvad??.. Kan alle se, hvad jeg skriver??...

søndag, september 25, 2005

Sæt bøgerne fri

Jeg føler i høj grad et ansvar for at give mine læsere gode tip og råd. Ved ikke helt hvorfor, men synes, det er den mindste service, jeg kan yde, når nu du bevæger dig herind og sluger det hele råt. Det bedste råd, jeg nogensinde har hørt, må være "hold dig fra kvinder med mere end en kat" (allerede ved en kat, bør alarmklokkerne dog ringe). Men da vi allerede er online herinde på Mollerikken, har mine tip dog mest været surf-tips, og det bliver det altså også i dag.

Bookcrossing er en herlig hjemmeside, som jeg faldt over for lang tid siden. Da jeg i onsdags sad og spiste med vores veninde Anne, der har sit eget forlag, fortalte jeg hende om Bookcrossing. Konceptet går i al sin komplicerethed ud på, at når du har læst en bog, du kan lide og gerne vil anbefale andre, så besøger du Bookcrossing og registrerer din bog. Du får nu et Bookcrossing ID, som du skriver i bogen med en besked om, at når man finder denne bog, bør man registrere den på Bookcrossing. Så efterlader du bogen et sted til en anden person. Det hele foregår selvfølgelig i håbet om, at finderen vil læse bogen og efterfølgende slippe den fri igen. Og det gør folk faktisk. På siden kan man se, hvilke bøger, der har rejst mest (det er p.t. "Der seltsame Bücherfreund" / Hoffnung's Constant Readers [BookRing] by Gerard Hoffnung), eller mest registrerede (det er p.t. "Angels & Demons") og en masse andre sjove Bookcrossing-facts.

Jeg har endnu selv til gode at få releaset en bog, men giver hermed bolden op til dig, kære læser: Read - Register - Release....

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Webby Awards add new blog categories
The 10th Annual Webby Awards has kicked off its annual call for entries by expanding its blog categories to include Best Blog - ' Business, Best Blog Culure/Personal and Best Blog - ' Political.
Your Blog. It's nice . Here's a subject that interests many; anti depression medication. It's some insight into dealing with anti depression medication.

Sonny M.

6:56 PM

 
Anonymous Anonym said...

Hey, you have a corking blog here! Without doubt I will pay another visit to your blog ! I have a angina symptoms site. It very much reports most things that equates to angina symptoms topics. If you have the time, your are welcome to come and check it out.

6:57 PM

 

Send en kommentar

<< Home