Hvad??.. Kan alle se, hvad jeg skriver??...

onsdag, september 21, 2005

Se din by fra satelittens top

Rom

Google Earth... Sikke en tidsrøver.

Det hele foregår med satellit-billeder, der stykkes sammen. Det kræver, at man henter det gratis program fra linket ovenover. Det kræver altså Windåsen XP (ingen Mac - beklager) og så bredbånd, så jer fattigrøve på 56k må nøjes med at sidde og kigge i det atlas, I stjal, da I gik i 5. klasse.

I dag har jeg både været i Karachi, Chicago, Brønderslev, København, London, Paris, Dar Es Salaam og New Delhi.
Når det bliver for kedeligt at "flyve" fra by til by og finde "der hvor jeg boede" eller "den og den park" eller Trafalgar Square m.m., så kan man gå i gang med at tilte billedet, så man virkelig får et smukt overblik over landet.

Bliver det for kedeligt, flyver man en tur over Afrika, hvor der er spækket med gule firkanter, der markerer interessante artikler fra National Geographic. Men ikke nok med det - i Botswana finder man også lige et webcam, hvor man kan følge med i livet ved et vandhul.

Genialt tidsfordriv... Jeg synes naturligvis ikke, at Brønderslev kan stå tilbage for Botswana, så jeg har skrevet til National Geographic og hørt, om ikke de er interesserede i at få et webcam op ved søen i Rhododendron-parken i Brønderslev. De har ikke svaret endnu....