Hvad??.. Kan alle se, hvad jeg skriver??...

mandag, juli 25, 2005

Hotel California II eller jeg kan godt selv google

Nu har jeg efterhånden blogget i to måneder og må indse, at det måske er på tide at indføre nogle retningslinjer her. Da jeg tror på det bedste i folk (når jeg har fri altså), vil jeg give jer endnu en chance. Sagen er dén, at der er to kommentarer her på siden, der er skrevet af ”Anonymous”. Som al anden skriftlig offentliggørelse er det vigtigt (og almindelig god opførsel), at du med dit navn står bag det, du skriver. Derfor vil jeg indstille til, at man skriver sit navn, kælenavn, kaldenavn eller i nødstilfælde sine initialer, når man skriver kommentarer. Bliver dette ikke efterfulgt, må jeg indføre den sanktion, der gør, at kun registrerede bloggere kan kommentere. Et lidt ærgerligt træk, hvis jeg skal sige det selv. Jeg vil derfor appellere til dig – anonyme kommentator (håber sandelig ikke, at det er dig, Claus Porre) – at du ikke skriver her, hvis du ikke kan stå ved dine ord . Skulle du dog ønske at skrive noget, men ikke ønske dit navn offentliggjort, er du velkommen til at kontakte undertegnede, der som ansvarshavende redaktør kan give din kommentar den klassiske ”Skribenten ønsker at være anonym, men hans/hendes identitet er redaktionen bekendt” med på vejen.

I øvrigt vil jeg takke for den nogenlunde korrekte tekst til ”Hotel California”, der blev leveret her af Anonymous. Hvordan fandt du den? Kan man finde den ude på det der internet? Igen er jeg blevet lidt skuffet over at have brugt en livline. Første gang brugte jeg ”email til en ven” - der fik jeg Antropolog-Annas halvhjertede google-svar (det er åbenbart dét, man lærer på 6 år på universitetet). Derfor valgte jeg denne gang at ”spørge publikum” og endnu engang har jeg fået et skuffende svar. Jeg kunne godt selv have googlet mig frem til teksten til ”Hotel California” - ville dog nok have læst korrektur på den, inden jeg offentliggjorde den her ;o) Det er trods alt et seriøst websted.

Vi er stadig lige vidt i søgen efter, hvorfor ”Hotel California” er så tæt forbundet med backpacking. Jeg har i øvrigt købt ”Best of the Eagles” for at komme lidt ind i deres katalog, men det fanger ikke rigtigt. Jeg må bruge min sidste livline: -Computer, fjern to af de forkerte svar.

P.S. Er Jes Dorph stadig vært på ”Hvem vil være millionær?”? (Bemærk den pudsige brug af dobbelte spørgsmålstegn).

P.P.S. Er det ikke en tåbelig titel til et show? Burde det ikke være ”Hvem vil ikke være millionær?”? (Der var den igen, hva'?) Det ville da eliminere 99,9%.