Hvad??.. Kan alle se, hvad jeg skriver??...

fredag, juli 15, 2005

Hav-sigøjner II

Så fik jeg svar fra Anna, der efter adskillige år på universitetet nu går og kalder sig ”antropolog”. Det er, så vidt jeg er orienteret, en, der ved noget om folkefærd. Specielt om specielle og mere eksotiske folkefærd. Disse mange år ved universitetet har givet hende en fantastisk viden. Hun nøjedes ikke bare med at google ”hav-sigøjner”, næh – hun oversatte simpelthen ordet til engelsk og googlede det resultat. Svaret sendte hun mig på email. Det var lidt skuffende. Må indrømme, at det kunne jeg godt selv have gjort. Jens, der kun har en 10. klasses udvidet (og dumpede vistnok i husgerning), gjorde det selv-samme. Måske er regeringen inde på noget af det rigtige, når de vil skære lidt i antallet af akademikere. Nå, men jeg må indrømme, at jeg ikke blev stillet tilfreds med svaret. Umiddelbart tvivlede jeg ikke på, at der var noget, der blev kaldt ”sea gypsies”, men satte spørgsmålstegn ved, om det nu også hed ”hav-sigøjner” på dansk. Det har vi altså endnu ikke fået svar på.

Nå – i morgen er min sidste dag på job. Det betyder, at man bytter sine t-shirts med andre kolleger (primært dem, der har fede t-shirts). Jeg har de sidste 4 dage arbejdet med en pige fra Singapore. Det har været vældigt underholdende. Vidste du i øvrigt, at i august har Singapore 40 års jubilæum som selvstændig stat??.. -Eller at det tager 45 minutter at køre i bil fra den ene ende af Singapore til den anden??.. Så har du også lært lidt i dag. Sidste dag betyder også en vældig masse udveksling af emailadresser. Og en masse foto-sessions. Jeg kommer nok ikke til at savne arbejdet (der har gjort, at der nok går en rum tid, inden jeg igen sætter tænderne i både roast-beef og leverpostej), men jeg kommer bestemt til at savne kollegerne. Søndag dykker vi endnu engang. Vi vender tilbage til Shark Point og skal også have et enkelt vragdyk. Mandag morgen sætter jeg kursen mod Krabi, hvorfra jeg tager videre til Ko Lanta, der skulle byde på verdensklasse-dykning.

God weekend.