Hvad??.. Kan alle se, hvad jeg skriver??...

mandag, april 03, 2006

Regntøj og rundstykker

Måske er jeg den eneste cyklist i København uden regntøj. I hvert fald var jeg helt oppe på den store klinge på vej til arbejde - og her er det så, at færdselslovens §49, stk. 3b træder i kraft. Den lyder som bekendt:
"I kraftigt regnvejr kan cyklister se bort fra rødt lys i forbindelse med højresving, samt i mindre befærdede kryds".
Men næ nej - det ville de andre sgu' ikke være med til. De holdt der og smilede under deres regnslag, som en flok køer, der skulle malkes. De holdt pænt for rødt ved selv de mindste kryds og tænkte vel sagtens: "Gid Lene Espersen kunne se mig nu". Så tung trafik på cykelstierne gjorde, at jeg drivvåd ankom til Vesterbro Torv. Men her var det så, at Vorherre (det er da med stort V, ikke?) valgte at belønne min indsats/forbarme sig over mig. Her valgte Københavns Kommune at dele våde the-birkes i forbindelse med en "vi cykler på arbejde fordi der ingen parkeringsmuligheder er"-kampagne. Tak til Vorherre og Københavns Kommune.