Hvad??.. Kan alle se, hvad jeg skriver??...

mandag, februar 12, 2007

For tyk?

Jeg er godt klar over, at overvægt ikke skyldes forkert kost eller manglende motion/dovenskab. Det er en sygdom... Og sådan... Men alligevel. Hver morgen når jeg bakser min cykel ud, møder jeg de tre samme personer. Den ene er en overvægtig mand i slut 30'erne/start 40'erne. Han kører i bil til arbejde og parkerer sin bil i nærheden af, hvor jeg parkerer min cykel. Han er så kraftig (og bilen så lille), at når han sætter sig ind, så sker der det, i tre ud af fire tilfælde, at hans vom rammer rattet og aktiverer hornet.

Hver gang det sker, kigger jeg og de to andre morgenfriske naboer på hinanden og smiler.

Jeg er i og for sig flintrende ligeglad med hvad min nabos BMI er, men måske sku' han se det som et tegn fra Gud (og/eller Mazdaen), at han sku' spise lidt flere gulerødder og køre lidt mindre bil (hvis man da tror på det pjat der med at kost og motion har indflydelse på overvægt).